Returnering og ombytning

Har du fortrudt et køb og ønsker at returnere en vare, skal du bruge vores returportal. Det koster 39 kr. og fungerer både med og uden brug af printer. Pakken sendes afsted med GLS

Link til returportal: https://app.peakwms.com/portal/butler-loftet

Du har 30 dages returret fra den dag, du modtager din ordre. Varerne kan kun returneres i original emballage og i ubrugt/samme tilstand som ved modtagelse.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk altid at få en kvittering for afsendelsen, da du er ansvarlig for pakken indtil, den er leveret hos os.

30 dages fuld fortrydelsesret

En handel er først afsluttet, når du har set og godkendt dine varer. Derfor har du fuld fortrydelsesret i 30 dage efter, at du har modtaget din pakke. Vi kræver blot, at varerne ikke har været brugt - du har naturligvis lejlighed til at prøve varerne først, men du skal altid sørge for, at varens mærker forbliver på tøjet, præcis som når du prøver tøj i en fysisk butik.

Forvent op til 14 dages returbehandling.

(OBS: Vi vedlægger en følgeseddel i alle ordrer, som er en kvittering for hvad der er i pakken – dette er IKKE et returlabel).

Sådan sender du retur

En ordre returneres ved brug af vores returportal.
Du kan finde den her: returportal eller ved at scanne QR-koden på din følgeseddel.

Start med at logge ind ved at indskrive tallene fra dit ordrenummer, undlad ”#DK” og dit postnummer du brugte ved bestilling.

Herefter vælger du hvilke(n) vare(r), som skal retur samt hvilken årsagskode, der ligger forud for returneringen. Du kan også tilføje en kommentar, hvis der er andet, vi skal vide.

Se punktet ”Ombytninger” længere nede, hvis du ønsker at ombytte til anden størrelse eller farve.

Når handlingen er udført, har du følgende muligheder for returlabel:
  1. Hent QR-kode som sendes til din e-mail og skal fremvises i pakkeshoppen (så printer de pakkelabel)
  2. Hent returlabel som du selv printer og taper uden på pakken

Varens stand

Du skal tilbagelevere varen i ubrugt stand samt med originale mærker og emballage. Har varen mistet værdi, fordi den er blevet brugt på anden vis, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, kvalitet og egenskaber, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Når fodtøj returneres til os, skal skoæsken ligeledes være i original stand. Det vil sige at skoæsken returneres til os i samme stand som ved modtagelsen, og må f.eks. ikke bruges som forsendelsesemballage. Bliver dette ikke overholdt og skoæsken er ødelagt ved modtagelse ses det som en ødelagt vare, da vi ikke længere har mulighed for at sælge denne igen. Vi vil derfor ikke kunne godkende returneringen af fodtøjet.

Kan jeg sende retur uden brug af returportalen?

Du er også altid velkommen til at sende retur til vores adresse i Nørresundby med en returlabel, du selv har købt ved et posthus eller et indleveringssted. Husk at pakken altid skal sendes direkte til vores adresse som en erhvervspakke MED OMDELING, og altså ikke en pakkeshop. Afleveres returpakken i en pakkeshop er det ikke muligt for os at afhente den.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelsen, da du er ansvarlig for pakken, indtil den er leveret hos os.

Send dine returvarer til:

BLR ApS // Att: Butler-Loftet Webshop
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
Danmark

Returnering af gaver

Har du købt en gave?

Så husk at gemme originalemballagen og din faktura, sådan så modtageren af gaven kan benytte dette i tilfælde af returnering. Efter returneringen er færdigbehandlet, vil tilbagebetalingen ske til den konto, som ordren er lagt med.
Vi har ikke mulighed for at overføre beløbet til en anden konto.

Har du modtaget en gave?

Har du modtaget en gave, men ønsker at returnere den, skal du stadig logge ind på returportalen og logge ind med ordrenummer og det postnummer som ordren er bestilt til.

Herefter kan du skrive din egen mail og derved få sendt retur QR-kode eller returlabel til dig selv.

På returportalen kan du vælge at få beløbet for returneringen tilsendt som et gavekort. Hvis du vælger at få pengene retur, vil tilbagebetalingen ske til den konto, som ordren er lagt med.

Vi har ikke mulighed for at overføre beløbet til en anden konto.

Udsalgsvarer

Du kan returnere alle varer købt på hjemmesiden indenfor 30 dage, så længe de returneres i samme tilstand, som da du modtog dem – også selvom varen er købt på tilbud. Følg guiden ovenover for at købe en returlabel via returportalen.

Returnering i vores fysiske butikker

Du er meget velkommen til at returnere eller bytte dine varer i vores fysiske Butler og Loftet butikker. Du kan returnere alle varer købt hos Butler-Loftet.dk indenfor samme returfrist på 30 dage efter modtagelse af pakken. Husk at medbringe den faktura du har fået på mail, da købet blev gennemført. Det er ikke muligt at returnere ordre, der er betalt via Anyday og ViaBill, i vores fysiske butikker. Du vil derfor skulle benytte vores returportal, hvis du ønsker at returnere din ordre.

Du finder vores fysiske butikker på følgende adresser:
Loftet / Loft by Loftet / Butler / Richard
Algade 5
9000 Aalborg

Loft by Loftet
Torvegade 38
1400 København

Ombytning

På returportalen kan du oprette en ombytningsordre, hvis du ønsker en anden størrelse. Du vælger blot ” Ombyt til anden størrelse/variant” og herefter den ønskede størrelse. Hvis den ønskede størrelse er markeret grå, er den ikke på lager og kan derfor ikke vælges. Din ombytningsordre bliver pakket og sendt, når vi har behandlet din returnering. Ombyt til en anden størrelse af samme produkt er gratis.
Log på returportalen her eller scan QR-koden på følgesedlen.

Hvis du ønsker en anden farve, sender du ordren retur til os som normalt og lægger en ny bestilling på butler-loftet.dk. På den måde sikrer du, at varen ikke bliver udsolgt, mens vi får leveret og behandlet din returpakke.

Vær opmærksom på at vi har op til 14 dages behandlingstid fra vi modtager returpakken.

Der kan dog forekomme længere tid i forbindelse med udsalg eller særlige mærkedage.

Hvad gør jeg, hvis varen ikke længere er på tilbud?

Hvis varen efter returneringen er gået op i pris, bedes du henvende dig til vores kundeservice med ordrenummeret på din genbestilling; så efterkrediterer vi gerne differencen til dig. Bemærk, at varen i den nye bestilling skal være samme model og farve. Kun størrelsen må variere.

Penge retur

Hvis du ønsker at få pengene tilbage for en vare, skal du vælge "Penge retur" under "Ønsket handling". I tilfælde af fejl, refunderer vi naturligvis returfragten.

Du vil kunne se tilbagebetalingen i løbet af 3-5 hverdage. Går der længere tid end det, kontakter du selvfølgelig blot vores kundeservice, og så finder vi sammen frem til en løsning.

På returportalen kan du også vælge at få beløbet for returneringen tilsendt som et gavekort.

Må jeg sende varer fra forskellige ordrer retur sammen?

Det er ikke muligt at sende varer fra forskellige ordrer retur sammen. Dette er for at undgå problemer, hvis pakken med de forskellige ordre skulle risikere at blive væk. Hvis du skal returnere varer fra forskellige ordre, skal det derfor ske separat.

Retur EU & NO

Har du bestilt en ordre, der er leveret udenfor Danmarks grænser, er det dit eget ansvar at sende retur til os. Her kan returportalen ikke benyttes, idet den kun er gyldig for DK ordrer. Ordren sendes i stedet retur ved at sende pakken fra et posthus til adressen nedenunder.

Send dine returvarer til:

BLR ApS // Att: Butler-Loftet Webshop
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
Danmark
CVR-nummer: 25845846


Du står altså selv for at sende pakken retur og dække fragtomkostningerne. Du kan sende pakken afsted med præcis det fragtfirma, som passer dig, så længe de leverer pakken direkte til vores adresse og ikke til en pakkeshop.

Det er meget vigtigt at adressen, firmanavn og CVR-nummer er skrevet korrekt. Husk samtidig at få en kvittering for afsendelsen, da du har ansvaret for returpakken, indtil den er leveret hos os.

Return EU & NO – English

If you have to return your order it is the customer's own responsibility to send orders outside Denmark back to us. This is done by sending the package from a post office to the address below. You are therefore responsible for sending the package back and are also responsible for covering the costs yourself. You can send the package off with exactly the shipping company that suits you, as long as they deliver the package directly to our address and not a pick-up-point.

The address to which the return package must be returned is:

BLR ApS // Att: Butler-Loftet Webshop
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
Danmark
CVR-nummer: 25845846 (written on the outside of the package)

ATTENTION. It is very important that the address, company name and CVR number are written correctly. At the same time, remember to get a receipt for the shipment, as you are responsible for the return package until it is delivered to us.

Reklamation

Har du modtaget en vare med fejl, hjælper vi gerne med at starte en reklamationssag i samarbejde med det pågældende brand. For at vi kan behandle din reklamation bedst muligt, bedes du sende en mail til nedenstående mailadresse med dit ordrenummer, en beskrivelse samt billeder, der tydeligt viser fejlen.

reklamation@butler.dk

Herefter afventer du, at vores reklamationsafdeling vurderer reklamationen, og du vil efterfølgende blive kontaktet på mail med en afgørelse. Alle reklamationer videresendes til det pågældende firma, der har produceret varen, og derfor kan behandlingstiden variere.

Reklamationsretten omfatter ikke selvforskyldte skader opstået ved fejlagtigt brug eller almindelig slitage. Hvis du vil reklamere over en vare, skal du kontakte os inden for rimelig tid efter, du har opdaget fejlen.

Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om at give os besked så hurtigt som mulig på support@butler-loftet.dk og gemme den beskadigede forsendelsesemballagen.

Har du brug for hjælp til at returnere din ordre?

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Så tag endelig fat i vores kundeservice:
Support@butler-loftet.dk