Returnering og ombytning

Har du fortrudt et køb og ønsker at returnere en vare, skal du bruge vores returportal. Det koster 29 kr. og fungerer uden brug af printer. Pakken sendes afsted med Bring

Link til returportal

Du har 30 dages returret fra den dag, du modtager din ordre. Varerne kan kun returneres i original emballage og i ubrugt/samme tilstand som ved modtagelse.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk altid at få en kvittering for afsendelsen, da du er ansvarlig for pakken indtil, den er leveret hos os.

30 dages fuld fortrydelsesret

En handel er først afsluttet, når du har set og godkendt dine varer. Derfor har du fuld fortrydelsesret i 30 dage efter, at du har modtaget din pakke. Vi kræver blot, at varerne ikke har været brugt - du har naturligvis lejlighed til at prøve varerne først, men du skal altid sørge for, at varens mærker forbliver på tøjet, præcis som når du prøver tøj i en fysisk butik.

Vi modtager ombytning af julegaver frem til 7. januar.

Sådan sender du retur

En ordre returneres ved brug af vores returportal. Du kan finde den her: returportal

Start med at logge ind ved at indskrive tallene fra dit ordrenummer uden ”#DK” og den mailadresse du brugte ved bestilling.

Herefter vælger du hvilke(n) vare(r), som skal retur samt hvilken årsagskode, der ligger forud for returneringen. Du kan også tilføje en kommentar, hvis der er andet, vi skal vide.

Når betalingen er gennemført, vil du få vist en kvitteringsside med en returkode. Denne fungerer som din returlabel og skrives tydeligt udenpå pakken. Denne vil også blive vedhæftet som PDF og sendt til den e-mailadresse, du har oplyst.

Så er du klar til at indlevere pakken til en Bring pakkeshop.

Bring bruger koden til at identificere forsendelsen og vil printe labelen, når den ankommer til deres terminal eller pakkeshop. Det er derfor vigtigt, at returkoden opfylder følgende:

  • Tallene skal være tydelige og lette at læse
  • Tallene skal være enten være skrevet på med vandfast tusch eller på et stykke papir eller pap.

Varens stand

Du skal tilbagelevere varen i ubrugt stand samt med originale mærker samt emballage. Har varen mistet værdi, fordi den er blevet brugt på anden vis, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, kvalitet og egenskaber, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Når fodtøj returneres til os, skal skoæsken ligeledes være i original stand. Det vil sige at skoæsken returneres til os i samme stand som ved modtagelsen, og må eksempelvis ikke bruges som forsendelsesemballage. Bliver dette ikke overholdt og skoæsken er ødelagt ved modtagelse ses det som en ødelagt vare, da vi ikke længere har mulighed for at sælge denne videre. Vi vil derfor ikke kunne godkende returneringen af fodtøjet.

Skift af system

Bemærk at vi d. 14/12/2022 har skiftet retursystem. Har du modtaget en ordre med en vedlagt returlabel er du også mere end velkommen til at sende retur med denne. Her undlader du at oprette en returnering igennem returportalen, og klistrer i stedet labelen udenpå pakken og indleverer den til enten Bring eller GLS.

Når vi modtager pakken, refunderer vi dig pengene modregnet et fragtgebyr på 29 kr. Dette gælder både hvis dele af eller hele ordren returneres.

Kan jeg sende retur uden brug af returportalen?

Du er også altid velkommen til at sende retur til vores adresse i Nørresundby med en returlabel, du selv har købt ved et posthus eller et indleveringssted. Husk at pakken altid skal sendes direkte til vores adresse som en erhvervspakke MED OMDELING, og altså ikke en pakkeshop. Afleveres returpakken i en pakkeshop er det ikke muligt for os at afhente den. 

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelsen, da du er ansvarlig for pakken, indtil den er leveret hos os.

Send dine returvarer til:
BLR ApS // Att: Butler-Loftet Webshop
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
Danmark

 

Returnering af gaver

Har du købt en gave så husk at gemme originalemballagen og din faktura, sådan så modtageren af gaven kan benytte dette i tilfælde af returnering. Efter returneringen er færdigbehandlet, vil tilbagebetalingen ske til den konto, som ordren er lagt med. Vi har ikke mulighed for at overføre beløbet til en anden konto.

Udsalgsvarer

Du kan returnere alle varer købt på hjemmesiden indenfor 30 dage, så længe de returneres i samme tilstand, som da du modtog dem – også selvom varen er købt på tilbud. Følg guiden ovenover for at købe en returlabel via returportalen.

 

Returnering i vores fysiske butikker

Du er meget velkommen til at returnere eller bytte dine varer i vores fysiske Butler og Loftet butikker. Du kan returnere alle varer købt hos Butler-Loftet.dk indenfor samme returfrist på 30 dage efter modtagelse af pakken. Husk at medbringe den faktura du har fået på mail, da købet blev gennemført.

Du finder vores fysiske butikker på følgende adresser:

Loftet / Loft by Loftet / Butler / Richard
Algade 5
9000 Aalborg

Loft by Loftet
Torvegade 38
1400 København

Ombytning

Hvis du ønsker en anden størrelse eller farve, sender du ordren retur til os som normalt og lægger en ny bestilling på butler-loftet.dk. På den måde sikrer du, at varen er på lager ikke bliver udsolgt, mens vi får leveret og behandlet din returpakke.

Følg instrukserne længere oppe, for at oprette dig i returportalen.

Hvis du gerne vil bytte en vare til en anden størrelse, så returnerer du varen og går ind på butler-loftet.dk og lægger en ny bestilling. Det kan du gøre med det samme. Derved sikrer du dig, at den ønskede størrelse er på lager og ikke bliver udsolgt i mellemtiden.

Vi refunderer købsbeløbet for den returnerede vare så hurtigt, vi kan, efter at vi har modtaget varen. En returnering tager normalt mellem 3-5 hverdage (man.-fre.).

Der kan dog forekomme længere tid i forbindelse med udsalg eller særlige mærkedage.

 

Hvad gør jeg, hvis varen ikke længere er på tilbud?

Hvis varen efter returneringen er gået op i pris, bedes du henvende dig til vores kundeservice med ordrenummeret på din genbestilling; så efterkrediterer vi gerne forskellen til dig. Bemærk, at varen i den nye bestilling skal være samme model og farve. Kun størrelsen må variere.

 

Pengene retur

Hvis du ønsker at få pengene tilbage for en vare, skal du vælge "Penge retur" under "Ønsket handling".

I tilfælde af fejl, godtgør vi naturligvis returfragten.

Bemærk at der kan gå op til 2 uger, før du modtager din penge. Går der længere tid end det, kontakter du selvfølgelig blot vores kundeservice, og så finder vi sammen frem til en løsning.

 

Må jeg sende varer fra forskellige ordrer retur sammen?

Er begge køb gjort hos butler-loftet.dk og modtaget indenfor 30 dage, må du gerne sende begge ordrer retur sammen, og spare det ene fragtgebyr. Vi ønsker blot, at du vedlægger en seddel i pakken med begge ordrenumre noteret, så vi ved, hvor varerne hører til. Herefter undlader du blot at oprette en returnering på den ene ordre, men vi skal selvfølgelig nok behandle og refundere begge.

 

Retur EU & NO

Har du bestilt en ordre, der er leveret udenfor Danmarks grænser, er det dit eget ansvar at sende retur til os. Her kan returportalen ikke benyttes, idet den kun er gyldig for DK ordrer. Ordren sendes i stedet retur ved at sende pakken fra et posthus til adressen nedenunder.

Send dine returvarer til:
BLR ApS // Att: Butler-Loftet Webshop
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
Danmark
CVR-nummer: 25845846

 

Du står altså selv for at sende pakken retur og dække fragtomkostningerne. Du kan sende pakken afsted med præcis det fragtfirma, som passer dig, så længe de leverer pakken direkte til vores adresse og ikke til en pakkeshop.

Det er meget vigtigt at adressen, firmanavn og CVR-nummer er skrevet korrekt. Husk samtidig at få en kvittering for afsendelsen, da du har ansvaret for returpakken, indtil den er leveret hos os.

 

Return EU & NO – English

If you have to return your order it is the customer's own responsibility to send orders outside Denmark back to us. This is done by sending the package from a post office to the address below. You are therefore responsible for sending the package back and are also responsible for covering the costs yourself. You can send the package off with exactly the shipping company that suits you, as long as they deliver the package directly to our address and not a pick-up-point.

The address to which the return package must be returned is:

BLR ApS // Att: Butler-Loftet Webshop
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
Danmark
CVR-nummer: 25845846 (written on the outside of the package)

 

ATTENTION. It is very important that the address, company name and CVR number are written correctly. At the same time, remember to get a receipt for the shipment, as you are responsible for the return package until it is delivered to us.

Reklamation

Har du modtaget en vare med fejl, hjælper vi gerne med at starte en reklamationssag i samarbejde med det pågældende brand. For at vi kan behandle din reklamation bedst muligt, bedes du sende en mail til nedenstående mailadresse med dit ordrenummer, en beskrivelse samt billeder, der tydeligt viser fejlen.

reklamation@butler.dk

Herefter afventer du, at vores reklamationsafdeling tager stilling til reklamationen, og du vil efterfølgende blive kontaktet på mail med en vurdering. Alle reklamationer videresendes til det pågældende firma, der har produceret varen, og derfor kan behandlingstiden variere.

Reklamationsretten omfatter ikke selvforskyldte skader opstået ved fejlagtigt brug eller almindelig slitage. Hvis du vil reklamere over en vare, skal du henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen.

Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om at give os besked så hurtigt som mulig på support@butler-loftet.dk og gemme den beskadigede forsendelsesemballagen.

 

Har du brug for hjælp til at returnere din ordre?

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Så tag endelig fat i vores kundeservice.

Mail: support@butler-loftet.dk

Tlf: 30 61 90 20 (hverdage 9:00-15:00)