Salgs- og leveringsbetingelser
Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer og digitale ydelser af varer på butler-loftet.dk. Siden ejes og drives af:
Butler-Loftet webshop (BLR ApS)
CVR-nr.: 25845846
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
support@butler-loftet.dk
Betaling
Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Mobilepay, Dankort, Visa, Visa electron, Mastercard, Maestro, Viabill & Paypal. Ved betaling med kort - bortset fra Dankort - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Beløbet trækkes, når varen afsendes.
Sikker betaling
Det er sikkert at handle med kreditkort på Butler-Loftets webshop. Kreditkortoplysningerne overføres i krypteret form med SSL (Secure Sockets Layer). Krypteringsteknikken har en høj sikkerhedsstandard. Det betyder, at informationen sendes via en sikker forbindelse, og at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Det er altså kun NETS, der kan læse din data. Hverken webshoppen eller andre har mulighed for at læse data. Derudover benytter vi Quickpay som betalingsgateway, der er certificeret efter PCI-standarden.
Levering
Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark, Sverige, Finland, Tyskland, Belgien, Frankrig, Holland, Irland, Italien, Luxemburg, Monaco, Østrig, Polen, Schweiz, Slovakiet, Spanien og Tjekkiet. Ønsker du at få leveret til Norge, er du velkommen til at shoppe på vores norske side butler-loftet.no.
Varerne leveres 1 - 3 hverdage til danske adresser efter din bestilling. Se mere under de enkelte varer.
Vi tilbyder følgende leveringsform: GLS
Vi tilbyder gratis levering til danske adresser ved køb for over 600 kr. til GLS pakkeboks og erhvervslevering.
Vælger du Afhentning i butik, vil du modtage en mail fra butikken når denne er klar til afhentning. Ved afhentning betales der et posegebyr på 4 DKK.
Du kan se vores leveringspriser her: Leveringspriser
På hverdage bestræber vi os på at kunne sende dine varer senest 24 timer efter, du har afgivet din bestilling. Afgiver du din ordre inden kl. 10 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Leveringen til privat- og erhvervsadresser i Danmark sker indenfor 1-3 dage hverdage.
Vær opmærksom på, at der kan forekomme længere leveringstid på særlige mærkedage og udsalg.
Hvis den pakkeshop/pakkeboks du har valgt er fyldt, vil din pakke blive leveret til en nærliggende pakkeboks/pakkeshop,
Bestilling
Alle priserne er inklusiv moms. Hvis du leder efter en speciel vare, du ikke kan se på webshoppen, kan du kontakte os på support@butler-loftet.dk, så kan vi måske skaffe varen hjem til dig.
Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en eller flere vare hos os, modtager du en elektronisk kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse på e-mail fra os.
Fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Vi tilbagebetaler ikke leveringsomkostningerne ved delvis fortrydelse.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt til at modtage varen (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere partier eller dele løber fortrydelsesfristen fra du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Du kan miste din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen eller emballagen på kosmetik og hygiejneprodukter.
Sådan fortryder du
Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fortryde dit køb ved at gå til vores returportal og udfylde denne, du skal bruge din email og postnummer – klik på Returportal, send os en email på support@butler-loftet.dk (Husk at angive dit ordrenummer og at du fortryder købet) eller et brev.
Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder – undlades du at afhente pakken i pakkeshop og derfor bliver returneret til os. Så vil vi opkræve 50 kr. til at dække de omkostninger vi har ved at få pakken sendt retur.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.
Du kan også udfylde en fortrydelsesformular på vores hjemmeside her: returportal. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Troldholm 7 H, 9400 Nørresundby uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav, til pakkeshop eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen, og du kan med fordel bruge vores returportal. Når vi modtager din pakke, refunderer vi beløbet modregnet et fragtgebyr på 39 kr. Dette gælder både hvis hele eller dele af din ordre returneres.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Når du fortryder, refunderer vi betalinger modtaget fra dig herunder eventuelle leveringsomkostninger. Hvis du vælger at bruge vores returportal, modregner vi et fragt gebyr på 39 kr. Vælger du ikke at benytte vores returportal betaler du selv for fragtomkostningerne. Læs mere om returnering her.
Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur eller dokumentation for returnering af varerne.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Varens stand ved returnering og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge og prøve varen på samme måde, som man må og kan i en forretning.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
OBS! Vigtig information:
Hvis varen ikke tilbage leveres i original emballage og med Handtags / mærker, vil varen ikke kunne sælges til fuld pris og der vil blive fradraget et beløb for værdiforringelsen.
Det samme gælder hvis der er brugstegn, makeup eller lignende på produktet.
Reklamation - hvis der er noget galt med varen eller ydelsen
Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er fx. en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er fx. almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.
Du kan reklamere over mangler ved varen eller ydelsen i indtil 2 år fra leveringstidspunktet. Du kan reklamere ved at henvende dig til vores kundeserviceafdeling på mail reklamation@butler-loftet.dk. Hvis du vil reklamere over en vare, skal du henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om at give os besked så hurtigt som muligt. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig.
Vær opmærksom på at reklamationer ved Mulberry og Marni, kan der være op til 3 måneders behandlingstid, da leverandørene selv ønsker at håndtere vurdering og behandling på eget værksted.
Vi vil som udgangspunkt altid forsøge at reparere en reklamation som det første, men hvis det ikke er muligt er anden prioritet at sende et nyt produkt eller refundere beløbet. Det vurderer vi og holder dig naturligvis løbende opdateret.
Hvis reklamationen drejer sig om pletter eller lignende på varen, skal du kontakte os og gøre os opmærksomme på fejlen, før du sender den retur, eller selv forsøger at udbedre fejlen.
Er der tale om en fragtskade, skal vi informeres om det hurtigst muligt efter modtagelse. Du bedes sende dokumentation af skade, emballagen fra alle vinkler og pakkelabel. Dette skal sendes, før pakken sendes retur til os. Pakken skal først sendes retur, når den tilsendte dokumentation er bekræftet hos os.
Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og gerne indsende billeder af fejlen. Hvis vi har brug for at undersøge varen, skal den sendes til:
Butler-Loftet webshop (BLR ApS)
Troldholm 7H
9400 Nørresundby
Vælger du selv at returnere varen, refunderer vi dine rimelige og dokumenterede fragtudgifter, dog maksimalt vores normale fragtomkostninger.
Varen skal sendes i forsvarlig emballage.
Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Der skal betales et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: support@butler-loftet.dk.
Gavekort
Gavekort til butler-loftet.dk er gyldige i 2 år efter gavekortets udstedelse. En eventuel restværdi kan indløses kontant i indtil et år efter gavekortets udløb. Ønsker du kontant indløsning af et gavekort inden udløbet af gyldighedsperioden, beregner vi os et gebyr på 25 kr. til dækning af udgifterne ved indløsning.
Farver
Vi kan ikke garantere, at de farver, som vises på webshoppen, præcist gengiver de farver, som produkterne faktisk har. Hvordan farverne gengives, afhænger af indstillingerne på din computer.
Materialer
Produkter produceret i forskellige materialer har forskellige forventet slid.
Produkter der bliver produceret med materialet mesh, vil give en god åndbarhed. Dette er især en god kvalitet ved sko, da det tynde materiale giver fødderne masser af luft. For at materialet kan give denne komfort, er det meget tyndt og fint, hvilket gør produktet mindre slidstærkt, og det er derfor forventeligt at materialet vil blive hurtigere slidt.
Kampagnetilbud
Ved benyttelse af kampagnetilbud som fx. 2 varer for en bestemt pris, og der refunderes dele af ordren, betales der fuld pris for de beholdte varer, der har indgået i kampagnetilbuddet.
Ophavsret
Alle rettigheder, herunder ophavsrettigheder på butler-loftet.dk forbliver hos Butler-Loftet. Enhver brug af denne hjemmeside eller dets indhold, herunder kopiering eller opbevaring af dele eller hele indholdet, undtagen til dit eget personlige ikke-kommerciel brug, er forbudt uden tilladelse fra Butler-Loftet.
Resale
Vi forbeholder os retten til at annullere din ordre, hvis der købes med henblik på videresalg. Dette gælder især på sneakers, hvis der købes flere forskellige størrelser. Grænsen er på 2 par pr. person/husstand.
Forbehold ved fejl
Vi tager forbehold for lagerfejl, trykfejl og prisfejl. Ved fejl vil vi i nogle tilfælde ikke bekræfte ordren.
Tavshedspligt
Butler-Loftet tager ansvaret for alle de personlige oplysninger, som du oplyser til os. Vi bruger oplysningerne til at bedømme, aftale og gennemføre leveringen samt til at pleje den kunderelation, der opstår heraf, forfølge udestående betalinger, bekæmpelse af svig og misbrug samt til at overholde lovmæssige bestemmelser. Butler-Loftet afleverer ingen oplysninger til tredje part. Oplysningerne findes kun i koncernen BLR ApS. Ønsker du indblik i hvilke personlige oplysninger, vi opbevarer på dig, kontakt da venligst support@butler-loftet.dk.
Internationale ordrer (Dansk)
Vi bestræber os på at afsende din pakke indenfor 24 timer efter, du har afgivet din ordre. Afgiver du din ordre inden kl. 10 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Forsendelse sker via GLS International, og den forventede leveringstid er 2-10 dage.
Vi leverer til alle lande inden for EU og Norge.
International orders (English)
Like domestic orders we strive to ship your parcel within 24 hours after you have placed your order. If you place your order before 10 AM on weekdays we strive to ship your order the very same day. Shipping is via GLS International and the expected delivery time is 2-10 days.
We deliver to all countries within the EU.
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- Til Butler-Loftet webshop - BLR ApS, Troldholm 7H, 9400 Nørresundby, support@butler-loftet.dk:
- *Jeg/vi meddeler herved, at *jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med *min/vores købsaftale om *følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser:______________________
- *Bestilt den/modtaget den: _ _-_ _-_ _ _ _
- Forbrugerens navn og efternavn: ______________________
- Forbrugerens adresse: Vejnavn og husnr.:______________________ Postnr.: og by: ______________________
- Forbrugerens underskrift: ______________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato _ _-_ _-_ _ _ _
*Det ikke relevante udstreges