Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer og digitale ydelser af varer på butler-loftet.dk. Siden ejes og drives af:

Butler-Loftet webshop (BLR ApS)

CVR-nr.: 25845846

Troldholm 7H

9400 Nørresundby

support@butler-loftet.dk

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Mobilepay, Dankort, Visa, Visa electron, Mastercard, Maestro, Viabill & PaypalVed betaling med kort - bortset fra Dankort - vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Beløbet trækkes, når varen afsendes.


Sikker betaling

Det er sikkert at handle med kreditkort og PayPal på Butler-Loftets webshop. Kreditkortoplysningerne overføres i krypteret form med SSL (Secure Sockets Layer). Krypteringsteknikken har en høj sikkerhedsstandard. Det betyder, at informationen sendes via en sikker forbindelse, og at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Det er altså kun NETS, der kan læse din data. Hverken webshoppen eller andre har mulighed for at læse data. Derudover benytter vi Quickpay som betalingsgateway, der er certificeret efter PCI-standarden.


Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark, Norge, Sverige, Grønland, Færøerne, Finland, Tyskland, Belgien, Frankrig, Holland, Irland, Italien, Luxemburg, Monaco, Østrig, Polen, Schweiz, Slovakiet, Spanien og Tjekkiet.

Varerne leveres 1 - 3 hverdage til danske adresser efter din bestilling. Se mere under de enkelte varer.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Bring og GLS

Vi tilbyder gratis levering til danske adresser samt ved køb for over 600 kr. til Bring pakkeboks.

Vælger du Afhentning i butik, vil du modtage besked fra butikken når denne er klar til afhentning. Forsendelsen gratis men inkluderer et posegebyr på 5 Dkr.

Du kan se vores leveringspriser her: Leveringspriser

På hverdage bestræber vi os på at kunne sende dine varer senest 24 timer efter, du har afgivet din bestilling. Afgiver du din ordre inden kl. 10.00 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Levering til privat- og erhvervsadresser i Danmark sker indenfor 1-3 dage.

På hverdage bestræber vi os på at kunne sende dine varer senest 24 timer efter, du har afgivet din bestilling. Afgiver du din ordre inden kl. 10.00 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Leveringen til privat- og erhvervsadresser i Danmark sker indenfor 1-3 dage.

Bestilling

Alle priserne er dagspriser og er inklusiv moms. Hvis du leder efter en speciel vare, du ikke kan se på webshoppen, kan du kontakte os på support@butler-loftet.dk, så kan vi måske skaffe varen hjem til dig.


Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse på e-mail fra os.


Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Vi tilbagebetaler ikke leveringsomkostningerne ved delvis fortrydelse og der opkræves et gebyr på 29 kroner for returnering.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt til at modtage varen (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere partier eller dele løber fortrydelsesfristen fra du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du får den første vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du kan miste din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen eller emballagen på kosmetik og hygiejneprodukter.

Derudover også hvis produktet ikke er i samme stand som ved levering. Du kan miste din fortrydelsesret, hvis du bryder plomberingen på spil, film, musik eller computersoftware.


Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Du kan fortryde dit køb ved at gå til vores returportal og udfylde denne, du skal bruge din email og postnummer – klik på Returportal, send os en email på support@butler-loftet.dk (Husk at angive dit ordrenummer og begrundelse for fortrydelse) eller et brev.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder – undlades pakken af hentes i pakkeshop og derfor bliver returneret til os, vil vi opkræve et administrationsgebyr på 50 dkr.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Du kan også udfylde en fortrydelsesformular på vores hjemmeside her: returportal. Hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.


Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Troldholm 7 H, 9400 Nørresundby uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav, til pakkeshop eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen og du kan med fordel bruge returlabel som er medsendt i forsendelsen. Brugen af vores returlabels koster 29 kr. uanset størrelse eller vægt.


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi betalinger modtaget fra dig, herunder dog ikke eventuelle leveringsomkostninger og retur levering.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.


Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må normalt undersøge og prøve varen på samme måde, som man må og kan i en forretning.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.


OBS! Vigtig information vedr. fodtøj:

Sko og skoæske skal være pakket ind i en forsendelsespose- eller kasse.

Der må ikke sættes returlabel direkte på skoæske og sendes sådan, da det forringer værdien af skoen når de skal videresælges. Ligesom at sko og smykker skal returneres i de æsker som de modtages i.

Overholdes dette ikke modregnes 100 kr. pr. vare.


Ved retur af Mulberry produkter:

Hvis du sender et Mulberry produkt retur, skal du være opmærksom på at inkludere:

- Dustbag

- Beskyttelsesplastik stadig intakt og påsat

Er det ikke tilfældet, modregner vi 100 kr. pr. vare.

 

Handtags og mærker må IKKE være taget af produkterne, som returneres.

Hvis disse har været taget af eller er flyttet, modregner vi 50 kr. pr. vare.


Produkterne må ikke have brugstegn, makeup eller lignende.

Vi forbeholder os retten til ikke at tilbagebetale din returnering eller modregne et gebyr på 100 kr. pr. vare.

Returret

Vi yder returret i 30 dage. Returretten er betinget af, at varen returneres til os ubrugt, i ubrudt emballage og ubeskadiget stand. Du betaler selv for returneringen. Benytter du den vedlagte returlabel, modregnes der 29 kr. af din returnering. Returretten ændrer ikke ved din lovbestemte ret til at fortryde købet, som er beskrevet ovenfor. Returretten løber fra udløbet af fortrydelsesretten.

Reklamation - hvis der er noget galt med varen eller ydelsen

Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er fx en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er fx almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.

Du kan reklamere over mangler ved varen eller ydelsen i indtil 2 år fra leveringstidspunktet. Du kan reklamere ved at henvende dig til vores kundeserviceafdeling på mail support@butler-loftet.dk. Hvis du vil reklamere over en vare, skal du henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om at give os besked så hurtigt som muligt. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er, og gerne indsende billeder af fejlen. Hvis vi har brug for at undersøge varen, skal den sendes til:

Butler-Loftet webshop (BLR ApS)

Troldholm 7H

9400 Nørresundby

Du kan hente en gratis fragtlabel på vores hjemmeside her. Vælger du selv at returnere varen, refunderer vi dine rimelige og dokumenterede fragtudgifter, dog maksimalt det, det koster os, når du bruger vores pakkelabel. 
Varen skal sendes i forsvarlig emballage.


Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Der skal betales et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: support@butler-loftet.dk.


Andre vilkår


Gavekort

Gavekort til butler-loftet.dk er gyldige i 2 år efter gavekortets udstedelse. En eventuel restværdi kan indløses kontant i indtil et år efter gavekortets udløb. Ønsker du kontant indløsning af et gavekort inden udløbet af gyldighedsperioden, beregner vi os et gebyr på 25 kr. til dækning af udgifterne ved indløsning.

Persondata

For at kunne handle på butler-loftet.dk skal du som minimum oplyse:

Navn

Adresse

E-mailadresse

Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Disse data gemmes i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet med mindre, du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i loven om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Butler-Loftet Webshop (BLR ApS) via mail support@butler-loftet.dk.

Cookies

Ved at benytte butler-loftet.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Du kan selvfølgelig til enhver tid slette cookies. I Internet Explorer slettes cookies under menuen "Funktioner" - "Internetindstillinger" - "Generelt" - "Browserdata" - "Slet cookies". Anvender du en anden browser og ønsker at slette cookies, kan du i en søgemaskine søge på "Delete cookies" og navnet på din browser og derefter følge vejledningen.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på butler-loftet.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole-

 

Farver

Vi kan ikke garantere, at de farver, som vises på webshoppen, præcist gengiver de farver, som produkterne faktisk har. Hvordan farverne gengives, afhænger af indstillingerne på din computer.

Ophavsret

Alle rettigheder, herunder ophavsrettigheder på butler-loftet.dk forbliver hos Butler-Loftet. Enhver brug af denne hjemmeside eller dets indhold, herunder kopiering eller opbevaring af dele eller hele indholdet, undtagen til dit eget personlige ikke-kommerciel brug, er forbudt uden tilladelse fra Butler-Loftet.

Resale

Vi forbeholder os retten til at annullere din ordre, hvis der købes med henblik på videresalg. Dette gælder især på sneakers, hvis der købes flere forskellige størrelser. Grænsen er på 2 par pr. person/husstand.

Forbehold ved fejl

Vi tager forbehold for lagerfejl, trykfejl og prisfejl. I tilfælde af fejl forbeholder vi os retten til at annullere ordren, efter vi har gjort køber opmærksom på dette.


Tavshedspligt

Butler-Loftet tager ansvaret for alle de personlige oplysninger, som du oplyser til os. Vi bruger oplysningerne til at bedømme, aftale og gennemføre leveringen samt til at pleje den kunderelation, der opstår heraf, forfølge udestående betalinger, bekæmpelse af svig og misbrug samt til at overholde lovmæssige bestemmelser. Butler-Loftet afleverer ingen oplysninger til tredje part. Oplysningerne findes kun i koncernen BLR ApS. Ønsker du indblik i hvilke personlige oplysninger, vi opbevarer på dig, kontakt da venligst support@butler-loftet.dk.

Internationale ordrer (Dansk)

Vi bestræber os på at afsende din pakke indenfor 24 timer efter, du har afgivet din ordre. Afgiver du din ordre inden kl. 12.00 på hverdage, bestræber vi os på, at varen bliver afsendt samme dag. Forsendelse sker via GLS International, og den forventede leveringstid er 2-10 dage. 

Vi leverer til alle lande inden for EU og Norge.

International orders (English)

Like domestic orders we strive to ship your parcel within 24 hours after you have placed your order. If you place your order before 12 p.m. on weekdays we strive that your order will be shipped the same day. Shipping is via GLS International and the expected delivery time is 2-10 days.

We deliver to all countries within the EU and Norway.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til Butler-Loftet webshop - BLR ApS, Troldholm 7H, 9400 Nørresundby, support@butler-loftet.dk:

- *Jeg/vi meddeler herved, at *jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med *min/vores købsaftale om *følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser:______________________

- *Bestilt den/modtaget den:  _ _-_ _-_ _ _ _ 

- Forbrugerens navn og efternavn: ______________________

- Forbrugerens adresse: Vejnavn og husnr.:______________________ Postnr.: og by: ______________________

- Forbrugerens underskrift: ______________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato _ _-_ _-_ _ _ _

*Det ikke relevante udstreges